مقالات

کاربرد پرینت سه بعدی در معماری

کاربرد پرینت سه بعدی در معماری

کاربرد پرینت سه بعدی در معماری چیست؟

این مطلب ماهان تری دی در مورد کاربرد پرینت سه بعدی در معماری صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

همان طور که می دانیم معماری در هر دوره از تاریخ و در هر مکانی متناسب با فرهنگ و تمدن زمان خویش بوده است.این حوزه نیز مانند سایرعلوم همواره سیر تکاملی را در پیش گرفته است. و روز به روز در آن از ساختارها،سبک ها و تکنیک های طراحی و ساخت پیشرفته تری استفاده شده است.

درک تاریخچه معماری و سیر تکاملی آن بسیار مهم است.چرا که این موضوع پایه و اساس برای ایجاد نوآوری در این حوزه است.حتی تکنولوژی تازه به صحنه ای مثل پرینتر سه بعدی،از روش ها و متدهای سنتی بهره می برد. و هر ایده ای را ارزان تر و آسان تر به دنیای واقعی می آورد.از مدل های مفهومی گرفته تا ساخت خانه،پرینتر سه بعدی کاربردهای مفیدی درحوزه معماری دارد.

در ادامه به بعضی از نوآوری هایی که پرینتر سه بعدی در معماری ایجاد کرده است،اشاره می شود. که بعضی از آن ها در مرحله آزمایش بوده ولی حتما در آینده نزدیک درباره آن ها خواهیم شنید.البته اگر هنوز اطلاعاتی در مورد پرینت سه بعدی ندارید حتما مقاله ما در مورد اینکه پرینت سه بعدی چیست را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید
کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی

کاربرد پرینتر سه بعدی در معماری

مدلهای مفهومی پرینت سه بعدی در معماری (concept models)

هر پروژه معماری نیاز به یک مدل مفهومی دارد که به معمارها و کارفرمایان کمک می کند یک تجسم واقعی از ایده داشته باشند.اما ساخت این مدل به روش سنتی به وقت و تلاش زیادی نیاز دارد و اگر طرح دارای هندسه های پیچیده باشد این مشکل مضاعف خواهد بود.

خوشبختانه اکنون پرینتر سه بعدی در دسترس است که این پروسه را بسیار آسان می کند.مدل های فیزیکی پیچیده در نرم افزارهای cad با جزییات بالا طراحی شده و سپس توسط پرینترهای سه بعدی چاپ می شوند.علاوه بر این میتوان نوع و رنگ متریال (فیلامنت مورد استفاده) را نیز برای چاپ انتخاب کرد.این کار را برای معماران راحت تر کرده و پروسه مدل سازی را تسریع می بخشد.

طراحی تفصیلی و سفارشی چاپ سه بعدی

تصور کنید یک معمار نوع خاصی از کاشی دیوار را پیشنهاد می دهد که که نمونه ای از آن قبلا ساخته نشده است.با استفاده از چاپ سه بعدی،معماران به راحتی قادر به مدل سازی و تولید آن طرح هستند. تا بتوانند قالب آن را ساخته و با متریال های مختلف آن را تولید کنند.همچنین با روش هایی مثل قالب های ریخته گری یا تزریق،می توان تعداد بیشتری از آن مدل را تولید کرد.با استفاده از این روش،معماران قادر به ارائه طرح های سفارشی و قطعات منحصر به فرد به مشتریان خود هستند.

بیشتر بخوانید
تفاوت پرینت سه بعدی و تزریق پلاستیک چیست؟

طراحی داخلی خانه با استفاده از پرینتر سه بعدی

از پرینتر سه بعدی در طراحی داخلی نیز می توان استفاده کرد.این تکنولوژي به معماران امکان طراحی اشیائی مثل لامپ ها،پنل ها،مجسمه ها و اشیاء تزئینی را می دهد. که می توان مستقیما آن ها را با پرینتر سه بعدی تولید و به عنوان محصول نهایی استفاده کرد.

خانه های چاپ شده با پرینتر سه بعدی

چاپ سه بعدی در معماری

ساخت کل یک خانه،فرآیند مشکلی بوده که برای ساخت آن افراد و تخصص های مختلفی،پول و زمان بسیار زیادی را نیاز دارد.اما در سال های اخیر نمونه های اولیه از خانه هایی با معماری های مختلف توسط پرینترهای سه بعدی ایجاد شده اند.که این موضوع را اثبات می کند که می توان کل یک خانه را با مواد پایدار و در عرض چند هفته و با قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به روش های سنتی ساخت.

پرینترهایی که برای ساخت خانه استفاده می شوند از مخلوط بتونی ویژه به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می کنند و به نحوی طراحی شده تا در شرایط محدودی کار کند.شاید چاپ سه بعدی راه حلی برای بسیاری از معماران باشد.تا بتوانند از روش های کارآمدتر به ساخت و ساز بپردازند.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی کفش آدیداس

فکر نهایی

تکنولوژی های جدید همیشه نوآوری را به ارمغان می آورند و این دقیقا همان چیزی است که چاپ سه بعدی به معماری ارائه می دهد.راهی نه تنها برای آسان تر کردن کار،بلکه کارآمدتر کردن آن.
در طی تنها چند سال،معماران این تکنولوژی را برای بسیاری از اهداف پذیرفته اند. که به آن ها اجازه می دهد از مرزهای طراحی سنتی و تکنیک های ساختمانی فراتر روند،گه این البته تازه شروع کار است.احتمالا در آینده مردم قادر خواهند بود در خانه ها،جوامع و یا حتی شهرهای کاملا پرینت سه بعدی شده زندگی کنند.البته زمینه فعالیت پرینت سه بعدی بسیار فاتر نیز هست و حتی به تجهیزات و وسایل پزشکی نیز رسیده است که میتوانید مطلب ما در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی در پزشکی را نیز مطالعه فرمایید.

پرینت سه بعدی ماهان اصفهان ارائه دهنده کلیه خدمات پرینت سه بعدی اصفهان و فروش فیلامنت

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *