مقالات

هزینه ی یک خانه چاپ سه بعدی در سال 2020 چقدر است؟

چاپ سه بعدی خانه یا خانه های چاپ سه بعدی شده در سراسر جهان در حال ظهور هستند. با چند پروژه ی شگفت انگیز در این زمینه آشنا شوید تا بدانید که یک خانه ی چاپ سه بعدی شده چقدر هزینه خواهد داشت.
هزینه چاپ خانه سه بعدی


هر نوآوری جدید که با قیمتی خاص وارد بازار می شود با گذشت زمان، قیمت آن کاهش می یابد. چاپگرهای سه بعدی بزرگ بتونی از این قاعده مستثنی نیستند.

همانطور که در اکثر فناوری ها این قاعده وجود دارد. که با ظهور و تولید محصولات جدید، بهتر و مقرون به صرفه تر، قیمت ها نیز به سمت کاهش سوق پیدا می کنند. ترکیباتی جدید و نوآورانه از بتون که به کاهش قیمتها کمک می کند.

از آنجا که شمار متعددی از شرکت ها در حیطه ی ساختمانهای چاپ سه بعدی در سراسر کره خاکی مشغول به فعالیت هستند، ارائه ی دقیق قیمت برای خانه های چاپی سه بعدی امکان پذیر نمی باشد. ازین رو در عوض، ما چند مورد از جدیدترین و نوید بخش ترین پروژه ها و قیمت های گزارش شده آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

با این اوصاف، مشاهده خواهید کرد که هزینه چاپ یک خانه سه بعدی ممکن است به 10،000 دلار و حتی گاهی کمتر نیز برسد. پس نگاهی به آن بیندازیم!

1)apis core:

                                                                              این خانه حتی در برابر برف ایستادگی و مقاومت دارد

خانه اول ما از روسیه است. Apis Cor یک شرکت روسی است که دفتر اصلی آن در بوستون می باشد. تمرکز آنها در ساخت و توسعه ی یک چاپگر سه بعدی سیار با قابلیت چاپ کامل ساختمانها در محل مورد نظر است.

برای نشان دادن پتانسیل و توانایی های این چاپگر سه بعدی ساختمانی سیار، Apis Cor در کمتر از یک روز یک خانه ی 410 فوت مربعی را چاپ کرد. هزینه ی این خانه چاپی سه بعدی برای شرکت بطور تقریبی 10150 دلار بود که مبلغی فوق العاده کم برای ساخت یک خانه به حساب می آید.

در اینجا لیست دقیق تری از هزینه ها با توجه به اطلاعات وب سایت شرکت موجود می باشد:

فنداسیون: 277 دلار

دیوارها: 1624 دلار

کف و سقف: 2434 دلار

سیم کشی: 242 دلار

در و پنجره: 3548 دلار

اتمام نمای بیرونی: 831 دلار

اتمام داخلی (شامل سقف کاذب): 1178 دلار

این شرکت همچنین، تزئینات داخلی و خارجی ساختمان را به نمایش گذاشت. تا چگونگی ظاهر خانه ی تمام شده را نیز به تصویر کشیده باشد. قسمت بیرونی آن رنگ آمیزی شده و داخل آن به یخچال، تلویزیون، مبل و سایر تجهیزات، مجهز شده است. (به طور طبیعی، قیمتهای ذکر شده شامل هزینه مبلمان نمی شود.)

بطور خلاصه:

شرکت: Apis Cor

قیمت: 10150 دلار

مکان: روسیه

اتمام: فوریه 2017

2)icon:

                                                            چه کسی می گوید یک حخانه چاپ سه بعدی نمی تواند شیک باشد؟

بیشتر بخوانید
ساخت قالب با پرینت سه بعدی

خانه ای که در تصویر بالا مشاهده می شود توسط شرکت Icon مستقر در آستین، تگزاس چاپ شده است. تخصص Icon در ارتقا و تولید راهکارهای ساخت با هزینه کم است. ازین رو، پروژه ی شاخص آنها این خانه چاپی سه بعدی می باشد.

با همکاری سازمان غیرانتفاعی New Story ، Icon محله ای کامل از این خانه های چاپ سه بعدی ارزان قیمت را در Tabasco، مکزیکو ساخت. هدف آنها تهیه خانه برای افراد نیازمند بود.

نمونه اولیه خانه چاپی سه بعدی آنها حدود 10 هزار دلار هزینه دارد، اما این شرکت ادعا می کند که در تلاش است تا این قیمت را فقط به 4000 دلار کاهش دهد، که این می تواند نوید بخش اتفاقات خوبی باشد. مدت زمان تقریبی ساخت خانه چاپی سه بعدی ICON تقریباً 24 ساعت است.

جدا از همسایگی و همکاری با مکزیکو، این شرکت همچنین در یک طرح بزرگ 51 هکتاری در آستین، تگزاس که هدفش اسکان بی خانمان ها می باشد، نقش مهمی را ایفا می کند. ICON تعدادی خانه چاپ شده سه بعدی را برای این جامعه از افراد چاپ می کند. دهکده ای که فرصتی برای اسکان افراد بی خانمان را تجربه می کند و شروع تازه ای دارد. این یک نمونه شگفت انگیز از چگونگی تاثیر چاپ سه بعدی است.که می تواند جهان را به سمت تغییرات بهتری سوق دهد.

بطور خلاصه:

شرکت: ICON

قیمت: 10،000 دلار

مکان: تاباسکو- مکزیکو و آستین – تگزاس

اتمام: این پروژه اولین مجموعه خانه خود در مکزیکو را در دسامبر 2019 و نیز در آستین در مارس 2020 چاپ کرد. هر دو پتانسیل بیشتری برای ظهور دارند.

3)winsun:

                                                               در سال 2014،وینسون چاپ 10 خانه بیسیک را در یک روز انجام داد

یک شعبه ی شرکت Winsun مستقر در شانگهای در سال 2014 به لطف شاهکار باورنکردنی خود، با چاپ سه بعدی 10 خانه در یک روز مورد توجه قرار گرفت.

برای دستیابی به این هدف، وینسون از چاپگرهای بزرگ بتونی سه بعدی، به عرض 10 متر و ارتفاع 6.6 متر استفاده کرد. این شرکت تخمین زد که هزینه هر خانه چاپ سه بعدی 4800 دلار می باشد. که به طرز شگفت انگیزی برای سال 2014 پایین است!

اگرچه خانه های چاپی سه بعدی Winsun خوش منظر نیستند، اما مورد توجه بسیاری از عموم قرار گرفت. حقیقتا این پروژه به افزایش تعداد خانه های چاپی سه بعدی و توسعه ی ماشین آلات سازنده آنها کمک شایانی کرده است.

وینسون همچنین به دلیل ساخت یکی از پیشرفته ترین ساختمانهای چاپ سه بعدی حال حاضر، شناخته شده است.

بطور خلاصه:

شرکت: Winsun

قیمت: 4800 دلار

مکان: چین

اتمام: 2014

4)Dubai office:

                                                                          یک ساختمان اداری دولت دبی به عنوان یک ساختار چاپ سه بعدی

بیشتر بخوانید
تفاوت پرینت سه بعدی و تزریق پلاستیک چیست؟

بگذارید آنچه که ادعا می شود پیشرفته ترین ساختمان چاپ سه بعدی در جهان است را به شما ارائه دهیم. یک ساختمان اداری زیبا و آینده نگرانه در دبی.

چاپ کل فرآیند فقط 17 روز به طول انجامید. تا بدین جا، ما فقط خانه های چاپ سه بعدی نسبتاً کم هزینه را توصیف کرده ایم. این ساختمان به طور قابل توجهی گران بوده و حدود 140،000 دلار هزینه داشته است. با این وجود، در مقایسه با هزینه ای که اگر به صورت سه بعدی چاپ نمی شد.باز هم قیمت نهایی بسیار چشمگیر می باشد.

بطور خلاصه:

شرکت: Killa Design و Winsun

قیمت: 140،000 دلار

مکان: دبی ، امارات متحده عربی

اتمام: اواسط سال 2016

5)play space:

                                                                                       رنگ آمیزی دیوارهای چاپ سه بعدی را بررسی کنید!

آنچه شما مشاهده می کنید یک خانه چاپی سه بعدی نیست، بلکه یک فضای بازی سه بعدی چاپ شده است.

این طراحی فضای بازی، از خیریه استرالیایی Kids Under Cover، از یک مسابقه ی Cubby House  (خانه های کوچک و مکعبی) در سال 2017، حاصل شد. FMSA Architecture با طرح “Kooky Cubby” برنده شد و توسط آزمایشگاه رباتیک معماری دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا چاپ سه بعدی گردید.

این پروژه در سال 2017 در نمایشگاه بین المللی گل و باغ ملبورن به نمایش درآمد که در آن جایزه ای را از آن خود کرد و بعد فروخته شد. مبلغ پیشنهاد اولیه Cooky Cubby  6000دلار تعیین شد اما بعد به قیمت 20،000 دلار فروخته شد که از نظر جمع آوری کمک های مالی برای خیریه شگفت انگیز بود.

ساختار فضای بازی از PLA و کفها از تخته سه لا ساخته شده است. این فضا همچنین با عناصر چاپی غیر سه بعدی دیگری پر شده است که به وجهه ی سرگرم کننده، تفریحی و دنج بودن آن کمک می کند.

علی رغم اینکه این کار در گروه خانه های چاپ سه بعدی نیست، ما این فضای بازی چاپی سه بعدی را برای مستند سازی قیمت سازه های چاپی سه بعدی در مقیاس بزرگتر در اینجا ذکر کرده ایم.

بطور خلاصه:

شرکت: آزمایشگاه Fmsa Architecture & RMIT

قیمت: 20،000 دلار

مکان: ملبورن، استرالیا

اتمام: آوریل 2017

6)Gaia:

                                                                                   آینده ی مسکن ارزان قیمت بر عهده ما است

WASP (پروژه پیشرفته حفظ جهان) یک شرکت ایتالیایی بوده که در حال توسعه ی راهکارهایی برای ساخت مسکن پایدار با هزینه کم است. تمرکز اصلی این شرکت ساخت و توسعه چاپگرهای سه بعدی ساختمانی است و به عنوان نمونه ای از آنچه که ماشین هایشان می توانند انجام دهند، آنها یک خانه واقعی به نام Gaia را به صورت سه بعدی چاپ کرده اند.

*در مورد کاربرد پرینتر سه بعدی در معماری هم بخوانید*

بیشتر بخوانید
کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی

در طول 10 روز، این خانه توسط چاپگر سه بعدی دلتا WASP با ارتفاع 12 متری چاپ شد. نتیجه شامل 9 متر مربع فضای کف قابل توجه می شد. توجه داشته باشید که دیوارها تنها قسمت چاپی سه بعدی خانه هستند. سقف از چوب ساخته شده است و توسط یک قاب چوبی حمایت می شود. که در داخل خانه نیز قابل مشاهده است.
آنچه خانه گایا را از سایر پروژه های مشابه مجزا می کند، هندسه ی پیچیده ی دیوارها و مواد آن می باشد.

ایده ی هندسه ی دیوارها، بدلیل ایجاد تهویه طبیعی از طریق کانالهای واقع در لایه های دیوارها است. از نظر عایق بندی، پوسته برنج به لایه های داخلی دیواره ها تزریق شد تا درجه حرارت داخل آن هم در تابستان و هم در زمستان ملایم و معتدل باشد.

در حالی که خانه Gaia با فناوری ساخت سه بعدی WASP تولید شده است، دیوارها به جای مخلوط بتونی کلاسیک از مواد طبیعی محلی تهیه شده اند. از نظر عملکرد و ایمنی، این شرکت گزارش داده است که مواد مورد استفاده ی دیوارها، آزمایشهای استاندارد سازی ساختمانی را پشت سر گذاشته و موثر و کارا شناخته شده است.

ترکیب منحصر به فرد مواد محلی، کمک کرد تا هزینه ساخت ساختمان اصلی خانه فقط به 900 دلار برسد. اگرچه ما از قیمت خانه تکمیل شده گایا اطلاع دقیقی نداریم، اما با توجه به مواد اولیه مورد استفاده، نباید این قیمت خیلی هم بالا باشد.

به طور طبیعی، خانه بعدی در محله شما از این ترکیب جدید و نوآورانه مواد طبیعی ساخته نخواهد شد! اما پروژه های جدیدی از این دست، مرزهای حال حاضر را از بین خواهند برد.

بطور خلاصه:

شرکت: WASP

قیمت: 900 دلار برای مواد موجود سازه چاپ سه بعدی

مکان: شمال ایتالیا

اتمام: اکتبر 2018

نظر نهایی
همانطور که در بالا ذکر شد، ارائه دقیق قیمت یک ساختمان چاپ سه بعدی در سال 2020 دشوار است، زیرا به ابعاد و پیچیدگی ساختار سازه بستگی دارد. پاسخ ساده این است که در این زمانه، می توان خانه ای را با هزینه ای کمتر از 4000 دلار چاپ کرد. این قیمت، ساختار سازه خانه (فنداسیون، دیوارها، سقف) و در بعضی موارد سیم کشی را نیز پوشش می دهد.
همانطور که احتمالاً متوجه شده اید.قیمت ساختمان اداری دبی در مقایسه با خانه های چاپ سه بعدی ارزان تر و کوچکتر، بسیار بالا است. برای پروژه های سطح بالا با بتن چاپ سه بعدی، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت ساخت در حدود 100000 دلار باشد.که در واقع در مقایسه با هزینه ساخت همان ساختمان با استفاده از تکنیک های سنتی ساختمان پایین است.

با پیشرفت زمان، پیش بینی می شود که شرکت های بیشتری به سمت ساخت ساختمانهای چاپ سه بعدی بروند. این استقبال به همراه توسعه ی فناوری های همواره در حال پیشرفت، بایستی موجب کاهش قیمت ها شده و کیفیت را افزایش دهد.

کیست که نخواهد جهانی با امکان دسترسی بیشتر به پناهگاهی امن و مقرون به صرفه برای نیازمندان ببیند.

*شرکت پرینت سه بعدی ماهان اصفهان ارائه دهنده کلیه خدمات پرینت سه بعدی اصفهان و فروش انواع فیلامنت پرینتر سه بعدی*
پرینت سه بعدی اصفهان

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *