مقالات

پرینتر سه بعدی چیست

پرینت سه بعدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پرینت سه بعدی چیست؟


پرینت سه بعدی که به تولید افزایشی نیز شناخته می شود،فرآیندی است که در آن می توان از یک مدل سه بعدی که در نرم افزارهای طراحی سه بعدی ایجاد شده (CAD FILE)،نمونه فیزیکی تولید کرد.در حال حاضر تکنولوژی های مختلفی برای پرینت سه بعدی قطعات وجود دارد.آموزش پرینت سه بعدی را میتوانید در ماهان تری دی مطالعه کنید.

پرینت سه بعدی جیست

نحوه کار پرینتر سه بعدی

اساس کار پرینتر 3 بعدی تولید قطعه به شکل لایه لایه است.به این صورت که متریال اولیه پرینت(فیلامنت،رزین و..) به صورت لایه لایه و در مقیاس میلی متر بر روی هم ریخته می شود. و قطعه نهایی را شکل می دهد.علت نام گذاری این تکنولوژی به ساخت افزایشی نیز همین است.

بیشتر بخوانید
تفاوت فیلامنت ABS و فیلامنت PETG در پرینت سه بعدی

در اوایل از پرینت سه بعدی تنها برای نمونه سازی سریع قطعات مختلف استفاده می شد اما با پیشرفت تکنولوژي در این حوزه،کاربردهای مختلفی برای پرینترهای سه بعدی در صنایع و زمینه های مختلف وجود دارد.که ما در مقالات گذشته به کاربرد پرینتر سه بعدی در پزشکی و کاربرد پرینت سه بعدی در معماری اشاره کرده ایم.

پرینت 3 بعدی چیست

با استفاده از پرینتر سه بعدی می توان ساختار و هندسه های پیچیده که امکان تولید آن با روش معمول ممکن نیست را ایجاد نمود. که این ويژگی امکان ایجاد طرح های خلاقانه و جدید را فراهم می کند.

امروزه دقت و تنوع متریال های پرینت سه بعدی به نقطه ای رسیده است که تقریبا هر چیزی را می توان با آن ساخت.از نمونه های ساده گرفته تا محصولات نهایی بسیار پیچیده. همانند قطعات هواپیما،تجهیزات پزشکی،ساختمان مسکونی و حتی اندام های مصنوعی.

بیشتر بخوانید
تفاوت فیلامنت ABS و فیلامنت PETG در پرینت سه بعدی

پرینتر سه بعدی چیست

رویای بزرگ پرینت سه بعدی ایجاد یک کارخانه در هر خانه است.شاید این سخن در ابتدا عجیب به نظر برسد. اما تردیدی وجود ندارد که داشتن یک دستگاه با قابلیت تولید چیزهایی بی نهایت قابل تنظیم،شگفت انگیز است.

کاربرد پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی کاربرد های مختلفی از جمله ساخت قالب با پرینت سه بعدی ،کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی،ساخت خانه و غیره اشاره کرد که ماهان تری دی کاربرد پرینت سه بعدی را در آرشیو خود قرار داده است که میتوانید مطالعه بفرمایید و همچنین جهت سفارش پرینت سه بعدی اصفهان نیز میتوانید با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید
تفاوت فیلامنت ABS و فیلامنت PETG در پرینت سه بعدی

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *