مقالات

فیلامنت کربن

فیلامنت کربن چیست؟

فیلامنت کربن به دلیل مقاومت بالای خود از دیگر فیلامنت ها معروف است و از آن در ساخت تجهیزات مختلف مانند هواپیما سازی استفاده میشود.

فیلامنت فیبر کربن چیست؟

وقتی فیلامنت پرینتر سه ­بعدی مثل فیلامنت ABS  و فیلامنت PLA اما معمولا نایلون با فیبر کربن تقویت می­شود، نتیجه یک ماده شدیدا سفت و صلب با وزن نسبتا کم است. این چنین ترکیبات در کاربردهای ساختاری که گستره متنوعی از کاربردهای استفاده نهایی را تحمل می­کنند.

اطلاعات بیشتر در باره فیلامنت پرینت سه بعدی کربن

احتمال سایش بیشتر و پارگی نازل پرینت مخصوصا اگر از جنس فلز نرم مثل برنج باشد وجود دارد. حتی 500 گرم از این فیلامنت پرینتر سه­ بعدی شگفت­ انگیز می­تواند قطر نازل پرینت سه بعدی برنجی را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد بنابراین مگر اینکه از تعویض پیاپی نازل خود لذت می­برید، استفاده از یک ماده سخت تر (یا با پوشش) را برای نازل خود در نظر داشته باشید.به دلیل برخی شباهت های فیلامنت فیبر کربن به فیلامنت فیبر شیشه میتوانید مطلب آن را در سایت ما مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت PVA

کاربرد فیلامنت کربن

چه زمانی باید از فیلامنت پرینتر سه­ بعدی فیبر کربن استفاده کنم؟کاربرد فیلامنت فیبر کربن

به دلیل مقاومت بالا از فیبر کربن در ساخت کامپوزیت، هواپیماهای مسافربری، خودروسازی، صنایع تفریحی و ورزشی و همچنین در ساخت فیلامنت پرینتر‌های سه بعدی استفاده می‌شود.همچنین به علت استحکام ساختاری و چگالی کم، فیبر کربن یک کاندید عالی برای قطعات مکانیکی است. به دنبال تعویض قطعه­ ای در مدل ماشین یا هواپیما هستید؟ این فیلامنت پرینتر سه­ بعدی را امتحان کنید.و جهت خدمات پرینت سه بعدی اصفهان با ما در ارتباط باشید.

مزایا و معایب فیلامنت فیبر کربن پرینتر سه بعدی

  • مزایا: ماده قوی و سبک، ایده­آل برای کاربردهای ساختاری
  • معایب: باعث سایش و پارگی نازل پرینت سه ­بعدی می­شود
بیشتر بخوانید
فیلامنت مغناطیسی پرینت سه بعدی چیست؟(فیلامنت magnetic)

مزایای فیلامنت کربن

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *