مقالات

Nanovia Mt Inox 316L در شکل فیلامنت انعطاف پذیر

معرفی فیلامنت فلز و سرامیک

Nanoviaشرکت فرانسوی سازنده ی مواد اولیه پرینت سه بعدی دو فیلامنت جدید خود را معرفی کرد.

این فیلامنت ها برای استفاده در پرینترهای سه بعدی اکستروژن، طراحی شده است، Nanovia Mt Inox 316L فیلامنت فولاد ضدزنگ 316L جدید شرکت است در حالی که Nanovia Cr SiC جدید یک کاربید سیلیکونی است.

فیلامنت های بخش های سرامیکی و فلز چگال در سیستم های FDM ساخته می شوند و از طریق یک مرحله ی نهایی سینتر برای افزایش چگالی بخش مناسب خواهد بود. مشتری ها یک گزینه برای ماشین کاری بخش های پرینت سه بعدی Nanovia قبل از استفاده دارند،که تنظیم دقت ابعادی و بهبود کیفیت سطح را به همراه دارد.

Nanovia اطلاع می دهد که”Nanovia Mt and Cr تنها برای ایجاد ساختارهای ممکن با پرینت سه بعدی و با موادی که به طور سنتی خارج از حیطه است استفاده می شود. برای مثال، احتمال ماشین کاری قطعه های “سبز” قبل از سینتر، روش های ساخت هیبریدی را ممکن می سازد..

محدوده های جدید Nanovia Mt and Cr

فولاد ضد زنگ 316L یکی از رایج ترین فولاد های آستنیتی مورد استفاده امروزه است، بعدی تنها گرید 304 است. که با ، مقاومت خوردگی و خواص مقاومت حرارتی مشخص می شود؛ مواد استفاده گسترده ای در ایمپلنت های پزشکی، قلاب ها و بخش نفت و گاز دارند.

بیشتر بخوانید
چگونه فیلامنت پرینتر سه بعدی را انتخاب کنیم؟

Nanovia Mt Inox 316L به مشتریان امکان پرینت سه بعدی فولاد ضد زنگ با استفاده از پرینت های سه بعدی FDM 3D در دمای 230- 210 درجه سانتی گراد را می دهد؛ اگرچه، نازل سخت شده هنگامی که فیلامنت ساینده است مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از فاز سینتر در فرایند قبلINOX 316l منجر به ایجاد بخش های فولاد ضد زنگ چگال بدون نیاز به گسیختگی شیمیایی است.

به عبارت دیگر، کاربید سیلیسیم به صورت سنتز یک نیمه هادی تولید می کند که با سختی مشخص می شود. در حالی که اختراع تصادفی آن در اوخر قرن 19 منجر به کشف استفاده ی آن در کاغذ های سمباده، سنگ سنباده و ابزار برش شد. کاربردهای اخیر سرامیک شامل آسترگذاری دیرگداز، المان های حرارتی، بخش های مقاوم به سایش در پمپ ها و موتور های فضاپیما و دیودهای ساطع نور است. Nanovia Cr SiC بسیار با استحکام و دمای مقاومت تا 2000 درجه ی سانتی گراد خواهد داشت.

Nanovia همچنین فیلامنت های فلزی و سرامیکی جدیدی شامل اینکونل، تیتانیوم، آلومینوم اکسید کروم و زیرکونیا کروم در آینده ی نزدیک معرفی خواهد کرد. محدوده ی کامل فیلامنت های پرینت سه بعدی در محدوده ی جدید Mt و کروم در قرقره های 500 گرمی و 2 کیلویی موجود است. همچنین شرکت مواد را به صورت پلت برای استفاده در فرایندهای ساخت  MIM و CIM پیشنهاد می کند.

بیشتر بخوانید
فیلامنت زیست­ تخریب ­پذیر پرینتر سه بعدی(فیلامنت تجزیه پذیر)

بخش پرینت سه بعدی شده فولاد ضد زنگ با استفاده از Nanovia Mt Inox 316L .

سینتر بخش های پرینت سه بعدی شده

فیلامنت های پرینت سه بعدی فلزی و سایر مواد که شامل افزودنی هستند اغلب نیاز به سینتر برای افزایش چگالی قطعه دارند. که به استفاده کنندگان کمک می کند که به خواص مکانیکی بالا دست یابند.

محصول نمونه شرکت نیاز دارد تا در دو فاز سینتر شود: گسستگی در دمای پایین تر( برای حذف زمینه پلیمری) که با سینتر در دمای بالاتر ( برای جامد کردن افزودنی های سرامیکی و فلزی)ادامه می یابد. اساس این فرایند انقباض این قطعه است اما شرکت ادعا می کند که کاهش تا 15 – 10 درصد وابسته به قطعه محدود می شود. Nanovia یک شریک برای این خدمت انتخاب کرده است که به موقع مشخص می شود.

 

معرفی فیلامنت پرینت سه بعدی رس/سرامیک

فیلامنت پرینت سه بعدی رس/سرامیک چیست؟

طبق این مقاله، پلاستیک به عنوان ماده اصلی پرینت در پرینت سه ­بعدی غلبه دارد. تا اینجا چند گزینه غیرپلاستیکی نیز بررسی کردیم و الان یک مورد دیگر: رس. با تقویت خواص سفالی، فیلامنت پرینتر سه ­بعدی رس معمولا از ترکیبی از رس و پلیمر تشکیل می­شود.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت چوب (wood filament)

اطلاعات بیشتر در باره فیلامنت پرینت سه بعدی رس/سرامیک

شرکت­ های زیادی نیستند که فیلامنت پایه سنگ/سفال عرضه کنند. رس (به عنوان سرامیک در بازار) شاید یکی از بیشترین استفاده­ ها را دارد: سفالگری مصنوعی.

یک مشخصه مشترک بین این فیلامنت­ها تردی است – برای کنترل و پرینت آن احتیاط لازم است.

فیلامنت غیرتخصصی LAYCeramic یک مثال فیلامنت سرامیکی است که به نتایج نزدیک به معتبر می­رسد. پیوند پلیمر با ذرات سرامیکی در جدا شدن و حصول یک پرینت نهایی منقبض اما سخت­ شده قابل اشتعال در اجاق بعد از پرینت که می­تواند با یک لعاب سرامیکی و دیگر اثرات بعد از پردازش، آراسته شود.

چه زمانی باید از فیلامنت پرینتر سه ­بعدی رس/سرامیک استفاده کنم؟

وقتی به دنبال سفال خانگی معادل با تکرارپذیری ارزشمند پرینت سه ­بعدی هستید.

خلاصه فیلامنت پرینتر سه­ بعدی رس/سرامیک

  • مزایا: خواص رس مانند، قابل اشتعال در اجاق
  • معایب: قطعات بعد از پردازش منقبض می­شوند، فیلامنت گران است
امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *