مقالات

فیلامنت زیست تخریب پذیر

فیلامنت زیست­ تخریب ­پذیر پرینتر سه بعدی(فیلامنت تجزیه پذیر)

شرکت Helian Polymers از 2007 فعالیت خود را در زمینه تولید فیلامنت تجزیه پذیر آغاز کرد و در سال 2012 ، برند colorFabb را ایجاد کرد و فناوری فیلامنت زیست تخریب پذیز را ارتقا زیادی داد.در ماهان تری دی با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی ، کاربرد ، شرکت های تولید کننده و مزایا و معایب این نوع فیلامنت را بررسی کنیم.(در مورد فیلامنت فیبر شیشه هم بخوانید)

معرفی فیلامنت های زیست­ تخریب ­پذیر یا تجزیه پذیر

فیلامنت زیست­ تخریب­ پذیر چیست؟

فیلامنت­ های پرینتر سه ­بعدی زیست ­تخریب ­پذیر یک دسته خاص هستند چون با ارزش­ترین مشخصه آنها طبیعت فیزیکی­شان نیست. همانطور که بیشتر علاقه­ مندان می­تواند گواهی دهند، همه پرینت­ ها همانطور که می­خواهید نمی­شوند و منجر به دور ریختن مقادیری پلاستیک می­شوند. فیلامنت­ های زیست­ تخریب­ پذیر به دنبال خنثی کردن تاثیر زیست محیطی ضایعات پلاستیکی روی سیاره ما هستند.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت HIPS

 

در ماهان تری دی درباره فیلامنت زیست تخزیب پذیر بیشتر بدانید…

چاپ سه بعدی گلدان با فیلامنت تجزیه پذیر

همانطور که قبلا در این مقاله ذکر کردیم،فیلامنت PLA یک فیلامنت زیست ­تخریب ­پذیر است. اما برخی برندها در تلاش بیشتر برای محصول، توسعه و بسته ­بندی پایدار هستند. این مورد برای شرکت فرانسوی کیمیا با سری­های OWA خود که تونرهای پرینتر دوبعدی را بازیافت می­کند، صادق است. حتی امکان بازیابی ضایعات از دستگاه شما برای بازیافت دوباره را نیز پیشنهاد می­کند. همچنین شرکت Biome3D نیز با خط فیلامنت BioFila با هدف پرینت­ هایی که می­توانند در جریان بازیافت پلاستیک محلی شما پردازش شوند نیز وجود دارد. اگرچه این مواد تنوع زیادی در استحکام و انعطاف ندارد، انتخاب­ هایی نجیب­ تر برای شروع پرینت سه ­بعدی هستند.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت نایلون

چه زمانی باید از فیلامنت پرینتر سه­ بعدی زیست­ تخریب ­پذیر استفاده کنم؟

فیلامنت قابل بازیافت

صرف نظر از دلیل اصلی آنها برای دوستدار محیط زیست بودن، انواع فیلامنت پرینتر سه­ بعدی زیست­ تخریب­ پذیر می­توانند مواردی با کیفیت فیزیکی خوب تولید کنند. هر زمان که نیاز خاصی برای استحکام، انعطاف یا قدرت تحمل ندارید، از آنها استفاده کنید. و اگر واقعا می­خواهید از مزیت فیلامنت ­های زیست­ تخریب ­پذیر برای پرینت سه بعدی استفاده کنید، از آنها در پروژه های با استفاده محدود که می­دانید دور ریز هستند مثل نمونه اولیه استفاده کنید.

مزایا و معایب فیلامنت پرینتر سه­ بعدی زیست ­تخریب ­پذیر (تجزیه پذیر)

  • مزایا: دوستدار محیط زیست
  • معایب: خواص مکانیکی ضعیف، انتخاب محدود، تمایل به گرانی
بیشتر بخوانید
فیلامنت های انعطاف پذیر TPU و TPE

پرینت سه بعدی گلدان

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *