مقالات

فیلامنت چوب

پرینت سه بعدی با فیلامنت چوب (wood filament)

فیلامنت چوب یا فیلامنت wood در واقع ترکیبی از فیلامنت pla با طرح های چوبی متنوع است که هر کدام از این طرح ها ترکیبی از pla وفیبر چوب هستند که بافت های متفاوتی را به وجود می آورند.در واقع فیلامنت چوب فقط ظاهری نسبتا چوبین به کار می دهد و عملا یک پلاستیک قهوه ای رنگ است.البته قطعات پرینت سه بعدی شده با این فیلامنت کاملا مانند چوب خواهند بود و مناسب برای ساهت قطعات با طرح چوب.
به خاطر ترکیبات و ناخالصی هایی که فیلامنت چوب دارد،این متریال انعطاف و استحکام کمتری نسیت به فیلامنت pla دارد،اگرچه زیبایی بصری بالاتری به کار می دهد.بعضی از برندهای گران قیمت فیلامنت چوب حتی عطر چوب را از خود ساطع می کنند.به طور معمول فیلامنت چوب حاوی حدود 30 درصد ذرات چوب است.عمده کاربرد فیلامنت چوب درپرینت سه بعدی قطعات با کاربردهای تزئینی و هنری است.همچنین این فیلامنت دوام نسبتا قابل قبولی را به قطعه می بخشد.

مناسب برای دکورسازی خانگی،مجسمه سازی،نمای چوبی
بعضی از مزایا و معایب فیلامنت پرینت سه بعدی چوب:
مزایا:
-حس بصری چوبی بودن قطعه پرینت سه بعدی شده
-مناسب برای دکورسازی خانگی،مجسمه سازی،نمای چوبی و…
-نیازی به هیت بد ندارد
معایب:
-بخاطر ناخالصی هایی که دارد احتمال گرفتگی نازل وجود دارد
-غیر محلول است
-سختی پرینت بالاتری نسبت به فیلامنت pla و فیلامنت abs دارد
تنظیمات پرینت سه بعدی با فیلامنت wood:
-برای پرینت سه بعدی با فیلامنت چوب دمای نازل 190 تا 220 پیشنهاد می شود
-دمای بد بین 40 تا 60 درجه که البته الزامی نیست
-نیازی به فن خنک کننده قطعه ندارد
-به طور کلی با توجه به ناخالصی که این فیلامنت دارد،بهتر است برای چاپ سه بعدی با آن از نازل با سایزهای بزرگتر استفاده شود که سبب گرفتگی نازل حین چاپ نگردد.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت رسانا ( فیلامنت conductive)

انواع شگفت­ انگیز و عجیب فیلامنت پرینتر سه­ بعدی

با احترام به شش شرکت بزرگ، بزرگان پرینت سه ­بعدی باید الان در آرامش باشند. حالا وقت چیزهای جالب­تری است.

قبل ­تر روی مشخصه­ های فیزیکی مثل استحکام، انعطاف، و دوام متمرکز بودیم. هشت نوع فیلامنت پرینت سه­ بعدی بعدی به علت پرداخت، ترکیب شیمیایی و دیگر مشخصه­ های خاص خود مشهور هستند.

این فیلامنت­ ها به علت طبیعت شگفت­ انگیز خود در استفاده تفریحی پرینتر سه ­بعدی مشهور هستند. به بیان دیگر در دسته­ ی جالب هستند.

 

فیلامنت پرینتر پرشده از چوب با PLA

فیلامنت پرشده از چوب چیست؟

آیا به پرینت مواد شبیه و با حس چوب علاقه ­مند هستید؟ این کار را می­توانید انجام دهید! البته که واقعا چوب نیست – چون فیلامنت خوبی برای پرینت سه ­بعدی نمیشد. فیلامنت پرینتر سه ­بعدی چوب معمولا یک PLA با فیبر چوب است.

بیشتر بخوانید
پرینت سه بعدی با فیلامنت نایلون

اطلاعات بیشتر در باره فیلامنت پرینتر سه بعدی پر شده از چوب PLA

فیلامنت پرینت سه ­بعدی چوب-PLA امروزه تعداد زیادی فیلامنت پرینت سه ­بعدی چوب-PLA در دسترس است. اینها شامل مشتقات استاندارد چوب مثل کاج، توس، سرو، ابنوس و بید هستند اما این بازه به انواع کمتر متداول مثل بامبو، گیلاس، نارگیل، چوب پنبه و زیتون نیز گسترده می­شود.

برای دیگر انواع فیلامنت پرینتر سه ­بعدی، تبادلی با استفاده از چوب وجود دارد. در این حالت جذابیت زیبایی و لمسی با هزینه کاهش استحکام و انعطاف در قطعه پرینت شده بوجود می آید.

مراقب دمایی که در آن فیلامنت چوب پرینت می­کنید باشید چون دمای زیادی می­تواند منجر به ظاهر سوخته یا کاراملی شود. از سوی دیگر ظاهر پایه­ای ساخته­ های چوبی شما می­تواند با کمی پردازش بعد از پرینت به اندازه زیادی بهبود یابد! فیلامنت پر از چوب می­تواند تخریب نازل پرینتر سه­ بعدی را تسریع کند بنابراین قبل از استفاده از این ماده، این را به خاطر داشته باشید.

بیشتر بخوانید
فیلامنت های انعطاف پذیر TPU و TPE

کی باید از فیلامنت پرشده از چوب استفاده کنم؟

چوب برای مواردی که کمتر برای ظرفیت عملی خود و بیشتر برای ظاهر طبیعی تحسین­ برانگیز هستند، مشهور است. استفاده از فیلامنت پرینتر سه­ بعدی پر از چوب را هنگام پرینت اشیا برای نمایش دادن روی میز یا قفسه در نظر داشته باشید. مثال­ها شامل جام، مجسمه و جوایز است. یک کاربرد واقعا خلاقانه چوب به عنوان یک فیلامنت پرینتر سه ­بعدی، ساخت مدل­های مقیاسی مثل مدل­های معماری است.

زیبایی برجسته، ایده­آل برای مدل­های دیدنی خلاصه فیلامنت پرینتر سه ­بعدی پرشده از چوب

  • مزایا: زیبایی برجسته، ایده­آل برای مدل­های دیدنی
  • معایب: خواص مکانیکی ضعیف، ساینده نازل پرینت



*پرینت سه بعدی ماهان ارائه دهنده کلیه خدمات پرینت سه بعدی در اصفهان و فروش تجهیزات و فیلامنت.


امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *