مقالات

تنظیمات سرعت و دما در نرم افزار cura

تنظیمات سرعت و دما در نرم افزار cura

در ادامه آموزش های نرم افزار cura از وبسایت پرینت سه بعدی ماهان اصفهان به سراغ آموزش تنظیمات سرعت و دما در نرم افزار cura می رویم.

printing temperature (دمای پرینت در cura)

در این گزینه می توان دمای نازل را در هنگام پرینت سه بعدی قطعه مشخص کرد.بسته به نوع و برند فیلامنت مصرفی شما این مقدار می تواند متفاوت باشد.به طور مثال دمای نازل برای پرینت سه بعدی با فیلامنت pla حدود 190 تا 210 درجه و برای فیلامنت abs حدود 230 تا 250 درجه است.

printing temperature initial layer

در این قسمت می توان دمای نازل را هنگام پرینت سه بعدی لایه اول پرینت تعیین کرد.دلیل اینکه دمای لایه اول نسبت به بقیه قسمت ها متمایز شده است،چسبندگی بیشتر و بهتر قطعه به سطح بد است.به این منظور معمولا دمای نازل برای پرینت سه بعدی در لایه اول اندکی بالاتر از بقیه لایه ها می باشد.

flow در نرم افزار کورا

flow در نرم افزار کورا

با استفاده از گزینه flow می توان میزان فیلامنت اکسترود شده را در نرم افزار تعیین کرد.تمامی زیربخش های این قسمت نیز همین کار را انجام میدهند. به طور مثال برای قسمت های مختلف قطعه مثل shell,infill,support و… می توان میزان فلو یا شارش ماده را در قسمت های مختلف قطعه تعیین کرد.
میزان flow با درصد مشخص می شود و به صورت پیش فرض روی 100 درصد است.برای flow بیش تر یا کم تر در یک قسمت خاص قطعه میتوان flow را روی درصد های بالاتر یا پایین تر تنظیم کرد.در واقع با مشخص کردن این درصد تعیین می کنیم که موتور اکسترودر چه مقدار
سریع تر و یا آهسته تر بچرخد و فیلامنت را به سمت هات اند هدایت کند.
در حالت کلی گذاشتن این قسمت روی flow 100 درصد مناسب است مگر این که بخواهید میزان دقیق flow را برای اکسترودر خود محاسبه کنید.برای این منظور کلیپ کوتاه زیر را تماشا کنید:

بیشتر بخوانید
ساپورت گذاری در نرم افزار cura

https://www.youtube.com/watch?v=xzQjtWhg9VE

پس از قسمت material وارد قسمت speed از نرم افزار cura می شویم

 print speed در cura  print speed در cura

در این قسمت سرعت کلی پرینت سه بعدی قطعه مشخص می شود.تعیین میزان سرعت به پارامترهای زیادی بستگی دارد.به عنوان مثال برد دستگاه استفاده شده،نوع درایورهای استپرموتورها،سیستم استفاده شده در محورهای مختلف(به عنوان مثال ریل و واگن و یا شفت و بلبرینگ)،وزن هد دستگاه و.. می توانند روی سرعت پرینت دستگاه تاثیرگذار باشند.
این مقدار در حالت پیش فرض روی 60mm/s است که بسته به دستگاه پرینتر سه بعدی مورد استفاده خود می توانید آن را تغییر دهید.البته سرعت پرینت از طریق نمایشگر دستگاه نیز قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید
تنظیمات کیفیت نرم افزار cura

تنظیمات wall speed در کورا

در این قسمت سرعت دیواره یا قسمت بیرونی قطعه را می توان تعیین کرد.با توجه به این که کیفیت سطح بیرونی قطعه بسته به کیفیت پرینت مناسب دیواره های داخلی و خارجی قطعه است،در نرم افزار cura سرعت این قسمت به طور پیش فرض نصف سرعت معمول در بقیه قسمت های قطعه است.پیشنهاد ما نیز این است که سرعت در این قسمت پایین تر باشد و حتی سرعت در قسمت outer wall(بیرونی ترین قسمت قطعه) را می توان کمتر هم در نظر گرفت.

initial layer speed در نرم افزار

در این قسمت می توان سرعت پرینت در لایه اول را مشخص کرد.در این قسمت نیز بهتر است برای چسبندگی بهتر قطعه به سطح بد،سرعت پرینت پایین تر باشد.
در قسمت number of slower layers می توان تعداد لایه های ابتدایی که می خواهیم با سرعت پایین تر پرینت سه بعدی شوند را تعیین کرد.

بیشتر بخوانید
آموزش کار با نرم افزار اسلایسر cura(قسمت اول)

equalize filament flow چیست

این گزینه این توانایی را می دهد که دیواره های باریک در سرعتی بالاتر از سرعت معمول پرینت شوند.به این منظور پس از فعال کردن آن باید حداکثر سرعتی که میخاهید در این دیوارهای باریک پرینت صورت بگیرد را مشخص کنید.

تنظیمات شتاب در curu تنظیمات شتاب در curu با enable acceleration control

با فعال کردن این قسمت می توان میزان شتاب پرینت را در قسمت های مختلف قطعه تعیین کرد.

enable jerk control

با فعال کردن این قسمت می توانید میزان jerk در قسمت های مختلف قطعه را تعیین کنید.این گزینه میزان سرعت حرکت هد دستگاه را هنگام تغییر سرعت در محورهای x و y،تنظیم می کند.
افزایش میزان jerk سبب افزایش سرعت پرینت شده ولی ممکن است کیفیت قطعه نهایی را اندکی پایین بیاورد.

در این مطلب سعی کردیم

تنظیمات سرعت و دما در نرم افزار cura

را به صورت کامل برای شما بازگو کنیم.

امتیاز ما

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *